Etusivu » Vastuullinen kuluttaja » Luottamus ansaitaan avoimuudella
Sponsoroitu

Yritysvastuu ei enää kohdistu ainoastaan yrityksen omaan toimintaan: koko toimitusketjun vastuullisuus tai vastuuttomuus heijastuu lopputuotteen valmistajaan.

– Ennen yritys pystyi tuntemaan, tai ainakin tietämään, kaikki yhteistyökumppaninsa. Nyt mitä pidempi toimitusketju on, sitä vaikeampi sitä on hallita. On pystyttävä varmistamaan, että kansainvälinen toimitusketju on kauttaaltaan luotettava, painottaa DNV:n myynti- ja markkinointipäällikkö Osmo Flink, joka toimii myös laatu-, ympäristö- ja työturvallisuusjärjestelmien pääarvioijana.

Auttaminen ja toiminnan jatkuva kehittäminen ovat meillä dna:ssa.

Riippumattoman kolmannen osapuolen arviointi yrityksen toiminnasta tuo merkittävää kilpailuetua. Samalla tunnistetaan sekä omaan toimintaan että toimitusketjuun sisältyviä riskejä ja mietitään, miten omaa toiminnan vastuullisuutta voisi kehittää.

Laatu-, TTT- ja ympäristöjärjestelmien sertifiointi sekä toimitusketjujen arviointi nostavat esille keinoja parantaa yrityksen toiminnan tasoa kokonaisuudessaan. Resurssitehokkuus ei ainoastaan minimoi hiili- ja vesijalanjälkeä, vaan pienentää yrityksen ympäristökuormitusta laajemminkin.

Laaja palveluportfolio auttaa vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin

DNV on yksi maailman johtavista sertifiointilaitoksista ja globaali asiantuntijaorganisaatio, jonka toiminnan tavoitteena on elämän, omaisuuden ja ympäristön turvaaminen.

Tunnettujen ISO sertifiointi-, koulutus- ja yritysvastuupalveluiden lisäksi DNV:n palveluita ovat muun muassa My Story™, jossa yrityksen tietoja todennetaan hyödyntämällä lohkoketjujärjestelmää, standardi merestä kerätylle muoviroskalle (Chain of Custody Standard for Plastics Retrieved in the Hydrosphere) sekä ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) ja FSC® (Forest Stewardship Council®) -vaatimustenmukaisuussertifioinnit.

– Kun autamme asiakkaitamme täyttämään esimerkiksi ympäristösertifiointien vaatimukset, asiakkaamme rakentaa samalla luottamusta omiin asiakkaisiinsa ja sidosryhmiinsä. Auttaminen ja toiminnan jatkuva kehittäminen ovat meillä dna:ssa, Osmo Flink summaa.

Next article